Kupovanie voličských hlasov = absolútna politická žumpa

Autor: Ladislav Breicha | 6.11.2013 o 19:31 | (upravené 6.11.2013 o 19:39) Karma článku: 10,84 | Prečítané:  511x

Ako to už pred každými voľbami býva, stále počúvame o jednom jave - o kupovaní voličských hlasov. Inak tomu nie je ani teraz pred nadchádzajúcimi voľbami do orgánov samosprávnych krajov. O čo teda ide?

V jednoduchosti  povedané, kandidát na konkrétne „miesto“ si chce nakloniť ľudí na svoju stranu, aby mu dali svoj hlas a on sa mohol dostať na vytúžené „miesto“. Nevidím nič zlého v tom, ak si kandidát zorganizuje podporné akcie, posedenia, alebo prednášky kde predstaví svojim priaznivcom a účastníkom konkrétny program a kroky, ktoré má v pláne splniť v prípade úspechu vo voľbách.

Niektorí kandidáti sa ale utiekajú k oveľa podlejším praktikám. Takouto praktikou je najmä podplácanie zástupcov finančne slabších skupín alebo členov menšín a etník.

Právo voliť má u nás vpodstate každý občan, ktorý dovŕšil 18 rokov života, je svojprávny a nemá žiadne obmedzenia v zmysle platnej legislatívy. Ako teda môže prebiehať takéto uplácanie? Kandidát využije núdzu kontaktovaných ľudí a veľakrát ich podplatí aj relatívne malou sumou.  Pomôže to spomínanej podplatenej osobe? To sotva. Pomôže to kandidátovi? No ak to urobí tisíckrát, tak to by už mohlo mať váhu.

Tu sa opýtajme: Akú cenu ma jeden voličský hlas? Voličský hlas reprezentuje delegovanie právomocí v nepriamej demokracii. Čiže každý volič ním deleguje svojho zástupcu. Z pohľadu toho čo reprezentuje tento hlas je teda hodnota nesmierna, no presná cena sa nedá vyčísliť. Voličský hlas totiž nemá byť predmetom obchodu.

Prečo teda klesajú niektorí kandidáti na toto úplné dno? Majú až takú chuť po moci, že kľudne porušia právne predpisy, ako aj morálne zásady? Nemajú dostatočne kvalitný program aby oslovili voliča bez uplácania? Nemali by kvalitnejší program, ak by financie investované do úplatkov prenechali na tvorbu programu a pod.?

Každopádne, predvolebná kampaň je v podstate súťaž o to, kto svojim programom, zastúpením a postojmi presvedčí čo najviac ľudí, a títo ho budú potom voliť. Voliť preto, aby v praxi ukázal, že čo sľúbil aj dokázal a dodržal.

Čo bude teda reprezentovať  ten zvolený kandidát, ktorý si získal hlasy úplatkom.

Biedu, absolútnu ľudskú a profesionálnu biedu, ktorá ho bude v priebehu rokov sťahovať do politickej žumpy.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?