Prečo nie každý vodič by mal viesť motorové vozidlo?!

Autor: Ladislav Breicha | 15.5.2014 o 20:56 | Karma článku: 3,76 | Prečítané:  823x

Už toľkokrát sa debatovalo o pravidlách v rámci autoškôl, o zdravotnej a odbornej spôsobilosti vodičov, ktoré ich uspôsobujú viesť motorové vozidlo, že by to už aj stačilo.

No to len do doby, kedy sa vydáte čo i len na krátku cestu. Hlavne sa Vás táto problematika začne týkať   v meste. Pretože mimo mesta, to až tak výranze neuvidíte skrz jednoduchú premávku a plynulú jazdu. No vráťme sa do mesta. Podľa odborníkmi vydaných štatistík až 30 % osôb, ktoré „šoférujú“ sa nevedia dostatočne sústrediť a už z vlastnej fyziológie a mentálnych daností nemajú predpoklady na vedenie motorových vozidiel. Môže to znieť šokujúco až poburujúco. No ak si porovnáme, že len malé percento obyvateľstva môže byť astronautom alebo neurochirurgom, tak to už až tak poburovať nebude. Potrebujeme si uvedomiť, že auto je aj v určitom zmysle zbraň. Zbraň, ktorá poskytuje teplo a pohodlie svojim užívateľom, no svojou komplexnosťou, môže dospieť až do fatálneho záveru.

Takže 30 % obyvateľstva, (zaokrúhlime) a teda každý tretí človek sa nevie dostatočne sústrediť. Prirátajme k tomu neposlúchajúcu navigáciu, zvoniaci mobilný telefón, uplakané dieťa na zadnom sedadle, alebo zlý deň v práci.... To je len málo ingrediencií, ktoré svojou súčinnosťou napomáhajú až k fatálnemu záveru. A auto sa stalo zbraňou....vinníkom nehody je ten čo viedol vozidlo, ten čo sa nevedel sústrediť, pretože na to už od začiatku v sebe nemal predpoklady!

A kto je teraz na vine? Polícia a súd jednoducho povie vodič. No vodič bol už len vrcholom pyramídy. Poďme ku koreňom, kedy autoškola po uspešných testoch vydala potrebné podklady na vydanie vodičského oprávnenia, a to aj vtedy keď možno nestihli natrénovať všetky jazdy a situácie! Štát akceptoval tieto výstupy a odobril tohto občana ako vodiča. Reklamy na obrazovkách hovoria, že kúpiť si auto je také bežné ako nakúpiť mäso v mäsiarni a pod.

Takže kto je vážne na vine. Pri nehode, už len účastníci nehody. Pri prevencii, celá sféra inštitúcií, štát, nedôslednosť a cesta za ziskom ako poslania podnikania.

Tento blog nie je útokom na autoškoly, ktoré chcú len zarábať v rozsahu umožnenom, ani nie je útokom na ľudí, ktorí jednoducho už od prírody nemajú byť vodičmi! Tento blog má slúžiť ako zrkadlo, keď si najbližšie sadnete za volant, alebo plánujete za volant v blízkej budúcnosti zasadnúť, tak najskôr pouvažujte, o tom či je to uchádzanie sa o „šoférovanie“, alebo výkon „šoférovania“ je naozaj dobrý nápad!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?