reklama

Stroj času

Myslím si, že veľa z nás už myslelo na to, že by chceli použiť stroj času. To najmä keď sa niečo nevydarilo, keď bol zlý deň v škole, v práci, alebo sa strhla nejaká hádka, nebodaj sme utrpeli úraz, resp. trpel náš blízky alebo rodinný príslušník.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Áno, stroj času by bol vynikajúcim prostriedkom pre napravenie nevydarených situácií v živote alebo situácií, za ktoré sa hanbíme, alebo ktoré nakoniec nevyšli podľa našich predstáv.

Čo by som ale zmenil v živote ja, ak by som mal stroj času na cestu do minulosti? Určite by som sa rád vrátil do doby, keď česť a dobré slovo ešte platilo. Do doby keď si ľudia pomáhali, nie preto aby neúmerne zbohatli, ale preto lebo jednoducho mohli a chceli. A tiež do doby keď sa len tak nezmyselne nevraždili a neunášali. Jednoducho, rád by som išiel do doby kedy by som sa nemusel hanbiť za to, koľko krivdy sa v mene „dobra“ na svete vykonáva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Paradoxom ale je, že podľa renomovaných fyzikov a z pohľadu všetkých vzorcov a teórií je ďaleko väčší predpoklad, že ľudia budú môcť raz cestovať do budúcnosti a nie do minulosti. Vychádza to z teórií o rýchlosti svetla, ktorú by sme mohli prekonať, a teda deformáciou prostredia by sme sa dostali do budúcnosti. No nie som práve najzdatnejší fyzik, ale verím, že by to principiálne mohlo fungovať.

Na základe týchto vedeckých záverov sa teda znova spytujem: Čo by som zmenil v živote, ak by som mal stroj času na cestu do budúcnosti?

Chcel by som sa ocitnúť v čase keď ľudia nebudú trpieť pre nenásytnosť určitých minoritných skupín. Do doby kedy hlad, choroby a nedostatok pitnej vody, budú len vzdialenou históriou a zmienkou v učebniciach dejepisu. Do doby keď ľudia budú opäť ľuďmi, so svojimi dobrými vlastnosťami ale aj chybami ale bez nenávysti, úžery, zloprajnosti a chorobnej nenásytnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto úvahy, ale žiaľ ešte s prihliadnutím na náš vedecko – technický rozvoj zostanú úvahami a nemôžu byť naplnené. 

Ak teda nevieme ovplyvniť minulosť, tak sa z nej musíme poučiť, aby sa nemusela a priam nemohla zopakovať v budúcnosti.

Ladislav Breicha

Ladislav Breicha

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občan Slovenska hľadajúci novú cestu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu