Večný problém - Parkovanie

Autor: Ladislav Breicha | 11.9.2014 o 21:43 | Karma článku: 2,80 | Prečítané:  489x

Z väčšiny veľkých miest počúvame, že je problém nájsť parkovacie miesto neďaleko svojho bydliska, ulice alebo vchodu. Riešenie sa nám naskytá vskutku geniálne, a teda treba nám viac parkovacích miest. Životná úroveň rastie, dostupnosť automobilov je jednoduchšia, takže áno chýbajú nám parkovacie miesta.

No keď pôjdeme len cestou úrovňových parkovísk, tak z doterajšej betónovej džungle nám vznikne neprekonateľná betónová pevnosť. Nechcel som ale hovoriť o druhoch parkovania a možných technických riešeniach.

Neviem, či si ale všetci uvedomujeme jednu zásadnú vec, a to, že keď ráno odídeme zo svojho parkovacieho miesta, tak skoro okamžite sa na to miesto postaví niekto iný. Poviete si, prečo by tam stálo prázdne miesto, nech zaparkuje kto potrebuje. A to je ľudské a vcelku aj logické. Veď prídem z práce, zo školy atď. a to miesto bude opäť voľné. Problém ale nastáva vtedy ak sa na to miesto postaví firemné auto prevádzky, ktorá je otvorená dlhšie, ako trvá Vaša práca, škola a pod.

Aby som nebol takýto všeobecný, tak poďme na konkrétny príklad Mestkej časti JUH v Košiciach. Tí ktorí tam bývate poznáte situáciu ktorú som opísal, a to či už bývate pri Fakultnej nemocnici, podnikateľských centrách alebo obchodných centrách.

Niektoré zo spomínaných subjektov prevzali svoju spolučenskú zodpovednosť a poskytli aspoň nejaké parkovacie miesta pre svojich nájomníkov alebo pre návštevy existujúcich prevádzok. Avšak týchto miest  je postupom času jednoznačne málo. Nepribúdajú a v krátkodobom pláne ani nie je navrhnuté ich doplnenie.

Rozhodne si nemyslím, že občania, ktorí obývajú príslušné bytovky a ulice majú niesť takúto ťarchu za rozkvet podnikania v ich lokalitách. Tiež si nemyslím, že je univerzálnym riešením rozšírenie plôch pre tzv.rezidenčné parkovanie, ktoré nakoniec zase len finančne zaťaží občanov na týchto uliciach. Rezidenčné parkovanie je viacmenej určené pre historické centrá, kde z pohľadu zachovania kultúrnych pamiatok a hodnôt nie je možné uplatniť v priestore progresívne a novátorske metódy. No tu by tiež stálo za zamyslenie spoplatnenie a jeho miera.

Nevidím dôvod, aby parkoviská obytných štvrtí boli preplnené firemnými autami a autami ľudí, ktorí prišli vybaviť svoje povinnosti a nutnosti, no mestská časť, resp. mesto nijako nekonalo v tejto problematike. Tiež nevidím dôvod aby veľké nadnárodné spoločnosti (banky, poisťovne a pod.) otvárali stále nové a nové pobočky a nemysleli pritom na to, že ich zamestnanci, ako aj klienti, budú musieť niekde zaparkovať!

A preto občania, nenechajme túto situáciu len tak so šomraním popod nos a spoločne konajme!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?